Що таке гейміфікація? 5 успішних прикладів гейміфікації персоналу
Щодня ми з вами запускаємо новий рівень гри самі того не підозрюючи. Ви скажете: “Я не граю у ваші ігри”!? Проте на декілька хвилин зупинивши свою увагу на цій статті, Ви навчитеся розпізнавати елементи і рівні ігор, які застосовуються в нашому з вами житті.
Ітак, ненав’язлива і добре відома гра – програма лояльності. Така гра починається під час походу до супермаркетів, аптек, кафе і навіть у автомата для поповнення рахунку на мобільний телефон. Це і є елементом гри в повсякденному житті. Нині у кожного є бонусна картка магазину або банківська карта, що і залучає людину до такого феномену, як гейміфікація. Адже спеціальна програма, продумана фахівцями-маркетологами, пропонує нам, роблячи покупки, отримувати корисні бонуси, які пізніше можуть послужити знижкою на товар або подарунком при наступному використанні послуги.
Итак, коли починаються такі ігри, і що ж це таке гейміфікація?
Гейміфікація– це застосування ігрових механік і елементів в неігрових процесах, тобто, запозичення правил у гри і застосування їх в повсякденному житті. Основним завданням гейміфікації у наш час стає залучення користувача, стимулювання для здійснення необхідного йому дії або процедури через ігрові механіки, а також ігрові методики сприяють формуванню позитивного досвіду взаємодії.
Використання елементів гри в реальності досягло популярності в 2010 році. Вам цікаво, хто ж були, ці першопроходці? Звичайно, це ті люди, які не стоять на місці і хочуть працювати ефективно. Таким чином, організації, які хотіли притягнути клієнтів, зацікавити співробітників і утримати споживачів, стали першими, хто використав ігрові методики в житті. І вже в 2015 році більше половини організацій успішно застосовували підходи, характерні для комп’ютерних ігор при наступному використанні послуги.
Проте звідки з’являється інтерес до використання ігрових механік в не ігрових процесах? Як усім нам давно відомо, метою більшості ігор є перемога. І ті почуття, які приносить перемога : визнання, почуття переваги – дають людині упевненість в собі. А любителі відпочивати і відкривати що-небудь нове для себе, також як і неординарні особи, які можуть проявити себе в грі, – прекрасна аудиторія! Природно, разом зі світлими моментами, з’являються і небажані, але існуючі проблеми, рішення яких, можна також знайти за допомогою гри в реальності!
Це не усе, але головні причини, чому людина грає, і, знаючи, які елементи використовуються в іграх, щоб викликати потрібні емоції, змоделювати необхідну поведінку, можна поступово впроваджувати їх в життя компанії.
Тому якщо Ви:
– маєте новий план по розвитку компанії;
– розвиваєтеся і упевнені, що час не стоїть на місці;
– підбираєте вірний підхід для реалізації стратегії Вашої компанії
….тоді переходимо до наочного прикладу наступних 5 компаній, які надихають на дії, і можуть підказати декілька ідей для розробки і реалізації власних стратегій.
5 прикладів гейміфікації персоналу
- Найбільший комерційний банк України Приватбанк – одним з перших перейшов на електронний документообіг. Здавалося б, звичайний і добре відомий факт по всій країні. Проте, керівництво підприємства не обмежилося надійною системою, налаштуванням бізнес-процесів і навчанням персоналу. До речі, розглянемо ми саме життя працівників банку з новою системою, яка також успішно мотивує за допомогою впровадження в неї елементів гри. Нова система здатна вести підрахунок балів, які заробляють співробітники впродовж місяця, на пів року або ж 365 днів, що дозволяє визначити кращого співробітника, найбільш ефективну команду і кращого професіонала. Такий проект дійсно стимулює стажистів, операторів і супервайзерів банку досягти високих результатів. Адже за пройденим рівнем йде нагорода – не лише грамота, а і прийом в штат, хороша заробітна плата або ж перехід на другий рівень, наступний етап кар’єрних сходів.
- Куди ж без добре відомої організації ВВС? Вже більше 90 років ця компанія не перестає дивувати глядачів своєю роботою. Успішна компанія прославилася також цікавим підходом до мотивації співробітників – бейджи і рівні. На думку керівників, успішних і талановитих людей, можливо, мотивувати такою заслуженою і приємною нагородою.
- Не менш успішним досвідом впровадження елементів гри може поділитися компанія Netpeak. Співробітники цього агентства інтернет-маркетингу також нагороджуються бейджами і переходять по рівнях за свої заслуги в роботі. Слід зазначити, що уперше компанія замислилася про нагороду віртуальними медалями за хороші показники і досягнення в роботі ще в 2012 році. І відразу ж ввела цей цікавий спосіб для мотивації робітників!
- Макдональдс також скористався ігрофикацією для того, щоб притягнути клієнта і перейти з рівня “новачок” на рівень “постійний клієнт”. Ви ніколи не замислювалися, як цієї мережі ресторанів швидкого обслуговування вдалося досягти мети і навіть бути прикладом глобалізації? У 1987 році компанія випустила свою версію знаменитої гри братів Паркер “Монополія”. Проте, це була не просто ще одна версія гри. Один раз в році, компанія пропонувала клієнтам за купівлю певних блюд в меню нагороду спеціальною фішкою. Цікаво, що фішки, які пропонував Макдональдс стали дзеркальною копією оригіналу. Що ж приносили ці фішки? Залежно від вартості замовлення у покупця з’являлося все більше шансів стати щасливим володарем автомобіля, подорожі або ж головного призу – 1 мільйона доларів. І так з року в рік компанія витрачає великі суми грошей для того, щоб ощасливити своїх клієнтів і подарувати їм можливість моментального виграшу. Крім того, ті які виявляються менш везучими, мають стимул забрати приз наступного року; а деякі навіть можуть зібрати повний набір знаменитої і захоплюючої гри.
- Якщо ви раптом забули про Кріса Коламбусе. Так, напевно, на початку 2014 року подумав і сам режисер Кріс Коламбус, кінофільму, що прозвучав на весь світ, “Пікселі”, тому вирішив взятися до роботи. І вже влітку 2015 року, на екрани вийшов фільм, який притягнув глядачів добре відомими героями з коханих Dendi і сучасних комп’ютерних ігор. Для режисера гейміфікація стала секретним компонентом для залучення глядачів. Адже ожививши персонажів електронних ігор і позначивши проблему, яку необхідно вирішити людству, команді, працюючій над фільмом, вдалося показати її рішення. Ітак, серця і увагу глядачів було завойовано своєрідною гейміфікацією в житті, яке нагадало про те, що люди спілкувалися і раніше, знаходили любов і друзів. Що тут ще сказати? Тільки те, що відомий сценарист і режисер Коламбус, який ще раніше познайомив світ з фільмами “Ніч в музеї”, “Гаррі Поттер і в’язень Азкабана”, “Фантастична четвірка” і багатьма іншими, отримав прибуток в 40 раз більше від витрат, застосувавши елементи ігрофікації у своїй роботі.
Ітак, ігрові стратегії стають все популярніше. А вищеперелічені компанії – тому доказ! Саме співробітники цих п’яти компаній вважаються найбільш щасливими після того, як їх керівники вирішили впровадити гейміфікацію.
В нас є запис семінару, якай проходив у Києві. Якщо цікаво отримати ці матеріали – залишайте замовлення тут:
Залишити відповідь