Головна / Блог / Ігри для розвитку бізнесу

Ігри для розвитку бізнесу

© Тренінгова компанія “АКАДЕМІЯ ГРИ” ТМ 2024
22.02.2023

Найкращі бізнес-ігри – це ігри, які приносять користь компанії через розвиток співробітників. І зараз ми спробуємо розібратися, чому її потрібно шукати за ігровим столом. Почнемо з користі для компанії. Як її можна виміряти і в чому виразити?

Для цього є об’єктивні та суб’єктивні інструменти:

  • фінансові показники (виручка, оборот, прибуток, EBITDA тощо);
  • операційні показники (продуктивність);
  • поява нових продуктів і послуг;
  • розширення мережі;
  • імідж компанії тощо.

Усі ці цілі (це ж цілі?) взаємопов’язані, і їх досягнення залежить від обраної стратегії та від ступеня ризику в комерційній діяльності.

Синиця в руках

Компанія може діяти обережно – розвиватися поступово з мінімально необхідним зростанням виручки і рівнем конкурентоспроможності. Цей варіант підходить для великих корпорацій із запасом міцності та високими оборотами, що діють на традиційних консервативних ринках. Також стратегія “Синиця в руках” виправдана для невеликих бізнесів-початківців, які приходять у насичений висококонкурентний сегмент.

Вплутаємося в бійку – потім розберемося

Компанія може діяти з високою часткою ризику, працюючи “на інстинктах”, а не на ретельному плануванні. Така стратегія властива сегментам, що швидко зростають, у яких спостерігається низька конкуренція. Наприклад, при просуванні нових високотехнологічних продуктів і послуг, де важливо швидше знайти свого покупця і випередити можливих конкурентів. Так свого часу діяв Ілон Макс, який запустив проєкти дешевої приватної космонавтики SpaceX і низькоорбітального супутникового зв’язку Starlink і зараз на голову випереджає конкурентів, що з’явилися пізніше. Але не всі в нас Ілони Маски, тому список його конкурентів, які стали банкрутами, вражає.

Журавель у руках

Так-так, не в небі, а в руках. Це означає високоризикову стратегію, за якою стоїть швидке, але ретельне планування. Компанії, які досягли успіху в такій стратегії, часто використовують симулятори бізнесу, що дають змогу відсіяти тупикові або занадто ненадійні варіанти дій, залишивши найкращі рішення з високим ризиком. І одними з таких симуляторів є ігрові продукти. Чому?

Як гра допомагає планувати бізнес?

Почнемо з найважливішого: розвивальна гра для бізнесу – це динамічне середовище для моделювання бізнес-процесів із низькою вартістю помилки. Наприклад, з продуктами “Вектор розвитку”, Business Goal Makers, Business Poker всього за 2-3 години гравець може опрацювати свою мету і дізнатися:

  • де знаходяться слабкі місця його проєкту;
  • яких рішень краще уникати;
  • які ресурси знадобляться для досягнення мети;
  • як можуть діяти конкуренти;
  • чи є мета досяжною чи краще її трансформувати.

Непогано для інтелектуальної гри, особливо якщо врахувати, що кожен із перелічених продуктів має свою специфіку і б’є в різні точки. Тобто одну й ту саму проблему можна досить швидко змоделювати в різних ігрових середовищах, що підвищує шанс на успіх до рівня “Синиця в руках”.
Але ж під час роботи над бізнес-проєктами можна не тільки моделювати ризики, а й планувати різні аспекти розвитку компанії:

  • коучингові ігри для бізнесу (наприклад, “Дебати”, “Аргументуй”, “Активація Особистого Бренду”) допомагають оцінювати співробітників, працювати над ефективністю переговорних процесів, організаційною ефективністю;
  • навчальні ігри (“Фінансова стратегія”, “Де гроші?”) дають змогу знайти ресурси для розвитку компанії, усунути чинники, які заважають розвиватися, і навчати співробітників відповідних навичок;
  • психологічні ігри для бізнесу (наприклад, Power Inside) гарні для пошуку впевненості в собі та внутрішніх ресурсів для кар’єрного зростання, створення відповідного мікроклімату й активного тімбілдингу.

Комбінуючи ці ігрові інструменти, можна не тільки вибрати правильний вектор розвитку компанії, а й забезпечити стабільний розвиток бізнесу навіть на висококонкурентному ринку.

Як тобі таке, Ілоне Маск?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X